Saa fik vi atter tid til at skrive blog – som tiden dog flyver afsted naar man har det fedt paa sin rejse! Der er sket rigtig mange ting siden sidst, saa lad os begynde fra hvor vi slap sidst.

I Vang Vieng (Laos) var vi ude at kajakke og proevede krafter af med tubing. Vi blev koert 15 km op af Nan Song floden, hvor vi foerst tubede inde i en grotte. Det betyder, at man sidder i en badering og traekker sig frem i snore inde i en oversvoemmet grotte. Da vi sidder i baderingen med pandelamper paa, kommer der en turist ud af grotten og siger uh, those snakes were scary!!. Vi troede selvfoelgelig at han lavede gas, og begav os ind. Da vi er kommet 20 m ind i grotten faar vi pludselig oeje paa en groen slange, der har retningen direkte mod os. Der opstaar vild panik og vores guide proevede at skraemme slangen vaek, men ender til sidst i Lisas badering. Men historien endte heldigvis okay, og ingen kom til skade!

Dernaest tog vi til Laos hovedstad, Vientiane. Da vi ankom opdagede vi, at Lisa havde faaet stjaalet sine penge (daarlig periode for Lisa). Heldigvis var der rig mulighed for at shoppe i storbyen, saa det gjorde vi selvfoelgelig! Imellemtiden var Helen begyndt at faa det rigtig daarligt, og vi frygtede malaria, efter vi havde vaeret ude i junglen. Vi tog derfor paa hospitalet for at faa det tjekket. Det var heldigvis ikke malaria, men fik at vide det maaske var dengue feber. Vi laerte hurtigt at sundhedssystemet i Laos halter bagud for europaeiske standarder… Naa men, hun har det heldigvis meget bedre i dag.

Fra Vientiane tog vi natbussen til De 4000 Oeer, Don Det. Rejsen var en noget speciel oplevelse, for bussen var bogstavelig talt en sovebus, hvor man skulle ligge klistret op af hinanden. De 4000 oeer er et omraade i Mekong floden i det sydlige Laos, som mange backpackere tager til. Naturen er skoen, saa det udnyttede vi med baadture og cykelture. Resten af tiden gik med at slappe af i haengekoejerne og bade i Mekong floden. Vi fik sagt farvel til vores soede guide inden et nyt eventyr skulle begynde. Men der blev ingen fest med ham som planlagt, grundet den sidste fests udkom!!

Efter problemer i bussen fik vi endelig lov til at krydse graensen til Cambodia, hvor vi moedte vores to nye guider: Dollar (en street cityboy fra Phnom Penh) og T (en buddhistisk munk med utrolig meget karma). Fra graensen tog vi til en landsby, hvor vi hurtigt maerkede forskellene fra det saa velkendte Laos. Cambodia er et mere hoefligt land, saa nu skulle vores manerer paa proeve. Om aftenen var der party i landsbyen, som vi selvfoelgelig blev inviteret til.

Samme dag vi kom til Cambodia doede landets konge, Sihanouk. Det har virkelig vaeret en speciel oplevelse at vaere en del af, fordi hele folket er i sorg (ogsaa selvom han ikke var saa god en konge, men dette er usagt paa grund af landets historie. For mere information om dette, soeg paa Khmer Rouge paa google!). Khmerer (det Cambodianske folk) er meget overtroiske, saa en af aftenerne var det i nyhederne at man kunne se kongens ansigt i maanen, fordi han var igang med at blive genfoedt. Det foerte til, at ALLE i landet stod udenfor og gloede op paa maanen. Men for os var der intet at se 😀

Siden da har vi set flotte vandfald og en vulkansk soe, som vi badede i. Vi boede to naetter i en landsby, hvor vi laerte at hoeste ris – hvilket skal siges er et PISSE haardt arbejde, saa nyd dine ris hvis du sidder og spiser det derhjemme. Vi har faaet ris morgen, middag og aften i en uge nu, saa vi nyder ikke ligefrem vores ris. Nogle af os har saagar haft kaste op fornemmelse, naar vi saa ris!

Lige nu er vi kommet til Siem Reap, som er en stor by der blandt andet tilbyder shopping og det kendte Angkor Wat tempel. Indtil videre har vi vaeret i byen i 6 timer og har koebt ca 4 kg souvenir – saa glaed jer derhjemme! I aften staar den paa nattemarked, som er en af de ting vi holder meget af i Asien <3 Saa de ryger sikkert 4 kg mere med paa rejsen.

Vi har det rigtig godt og oplever hele tiden nye, spaendende ting. Det er derfor svaert at skrive alle ting paa bloggen, saa det I faar er bare nogle udpluk. Vi elsker bare Asien! De soede mennesker, den laekre mad, naturen og alle de fede ting vi kan koebe her.

Haaber I har det godt hjemme i Danmark.

Hilsner herfra

Log in with your credentials